15 Οκτ 2011

Υλικό για τη σχολική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου

Έχοντας τη λογική ότι κάθε σχολικός εορτασμός εθνικής επετείου αποτελεί μια ξεχωριστή ευκαιρία για μάθημα ιστορίας, παραθέτω σήμερα υλικό που μπορεί να βοηθήσει το δάσκαλο να στήσει μια γιορτή για το ΟΧΙ. Χρειαζόμαστε έναν παρουσιαστή και δύο αφηγητές και όσα παιδιά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για ποιήματα και χορωδία. Η γιορτή βασίζεται σε μια παρουσίαση που προβάλλεται στο πανί ή στον τοίχο και πάνω σε αυτή ακούγονται αφηγήσεις, τραγούδια και ποιήματα. Δεν συμπεριέλαβα σκετσάκια σκόπιμα, επειδή προσωπικά πιστεύω ότι μερικές φορές το σκηνικό καταντάει κιτς. Αν ωστόσο κάποιος θελήσει να δώσει στους μαθητές μικρά θεατρικά, μπορεί μέσω του προβολέα να λύσει εύκολα το θέμα του σκηνικού προβάλλοντας απλά την εικόνα που του χρειάζεται. 
Οι παρακάτω διαφάνειες έχουν εξαχθεί από αρχείο powerpoint και για να ενσωματωθούν ξανά πρέπει απλά να δημιουργήσετε ένα καινούργιο έγγραφο powerpoint και να εισάγετε μια-μια κάθε εικόνα σε ξεχωριστή διαφάνεια. Προηγουμένως βέβαια πρέπει να τις κατεβάσετε από το ιστολόγιο. Καθώς ο προβολέας δείχνει κάθε διαφάνεια και η μουσική παίζει ανεπαίσθητα για να υποβάλει το θεατή, κάποιος μαθητής διαβάζει δυο λόγια για κάθε περίπτωση. Μερικές φορές αρκεί μόνο να διαβάσουμε τα λόγια που υπάρχουν ήδη γραμμένα αλλά μπορούμε πάντα να επεκτείνουμε το κείμενο. Σε κάποιες διαφάνειες υπάρχουν μόνο φωτογραφίες ή γελοιογραφίες. Αυτό σημαίνει ότι με αυτό το φόντο, κάποιο παιδί απαγγέλλει ένα ποίημα ή ότι τραγουδά η χορωδία. Γενικά, προσπάθησα να έχω κείμενα σύντομα και απλά, έτσι ώστε να μπορούν να παρακολουθούν παιδιά και μεγάλοι αλλά και να παρουσιάζεται το γεγονός του ΟΧΙ σε συνάρτηση με τα πριν και τα μετά. Στο τέλος της ανάρτησης υπάρχει ένα αφισάκι κι ένα πρόγραμμα όπου φαίνεται πάνω-κάτω η ροή της γιορτής, τα ποιήματα και τα τραγούδια που χρησιμοποιούνται. Θυμηθείτε ότι σκοπός είναι να μοιραστούμε μαζί με το κοινό την ιστορικότητα των στιγμών και όχι να παρουσιάσουμε μια υπερπαραγωγή. Οι ατέλειες στις δουλειές των παιδιών έχουν κι αυτές τη δική τους χάρη. Ελπίζω το υλικό να βοηθήσει.















































Ενδεικτική λίστα του παρουσιαστή (περιέχει τα ποιήματα)

Αγαπητοί μας συμμαθητές και συμμαθήτριες, με λένε ................ και σας καλωσορίζω στον φετινό εορτασμό της εθνικής επετείου του ΟΧΙ. Πριν από 70 περίπου χρόνια, οι Έλληνες δέχτηκαν τις απειλές του Ιταλού φασίστα δικτάτορα Μουσολίνι και αναγκάστηκαν να πολεμήσουν για να υπερασπιστούν την πατρίδα. Κατάφεραν να νικήσουν, προκαλώντας το θαυμασμό όλου του κόσμου, τόσο που οι μεγάλοι ηγέτες να λένε πια ότι «οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες».
Εμείς, η Ε΄ τάξη, θα προσπαθήσουμε να σας μεταφέρουμε πίσω στην εποχή εκείνη. Με τη βοήθεια των υπολογιστών, θα ακολουθήσουμε ένα μικρό σύντομο χρονικό. Θα δούμε μικρά βίντεο, θα ακούσουμε ηχητικά ντοκουμέντα και θα πούμε ποιήματα και τραγούδια.
Σε όλα αυτά θα μας κάνουν παρέα οι αφηγητές μας, ................... και .............................. Για την επόμενη ώρα, λοιπόν, ας μεταφερθούμε αρκετά χρόνια πίσω. Το ταξίδι στο χρόνο αρχίζει!
 «Όχι! Φώναξε η  Ελλάς» από τον ........................
 «Πίνδο» από την ....................
«Μαραθώνες και Αυλώνες» από τον ...................................
«28η Οκτωβρίου 1940» από την ...................
«Στα Παιδιά της Ελλάδας» από τον ..........................
 «Εαρινή Επίθεση» από την ................................
 «Εμπρός οι Ψυχές!» από την .......................
 «Παιδιά του ‘40» από το ..........................
«Ελλάδα» από την ..............................
 «Γλυκιά Ελλάδα» από τον ...........................
 «Τούτος ο Λαός» από τον .....................................
 «Αθάνατη Ψυχή» από την ..............................
 «Πρώτα μας 'κόψαν το Ψωμί».......................
«Ο Ναπολιτάνος», από τη χορωδία μας στο αντιπολεμικό μήνυμα της ημέρας.

Σας ευχαριστούμε πολύ για την παρουσία σας σήμερα. Παρακαλώ, ας σηκωθούμε όλοι όρθιοι για τον Εθνικό μας Ύμνο.

Αφίσα και πρόγραμμα της γιορτής (έχουν σκιαστεί τα ονόματα των μαθητών)


Προτεινόμενη μουσική για "χαλί": Endura - A Black Dog Crossed my Path, Endura - AlphaWolf, Endura - Oriflame
Λόγους του Μπενίτο Μουσολίνι μπορεί να βρει κανείς εύκολα στο YouTube πληκτρολογώντας "Mussolini speech".


6 σχόλια:

  1. Μακάρι να υπήρχαν πολλοί"δάσκαλοι" με τέτοιο μεράκι για τα παιδιά, το μέλλον της χώρας μας, κ Ζαγκότα. Συγχαρητήρια για το άρθρο και τις προτάσεις σας. Είμαι ο συνταγματάρχης χρήστος κολοβός, σύζυγος της ευθυμίας κολοβού. Ζω και γω προσωρινά στη Θεσσαλονίκη στο επιτελείο του Γ΄ΣΣ. Πηγαίνω τακτικά στο τόπο σου τις Σέρρες προμαχώνα πετριτσι σιδηρόκαστρο κερκινη κλπ για αναγνωρίσεις και στρατιωτικά θέματα. η περιοχή είναι θαυμάσια. Έχω πρότυπες οπτικοακουστικές παρουσιάσεις ομιλιών για εθνικές εορτές, αλλα πιστεύω ότι είναι για μεγαλύτερες ηλικίες γυμνασίου -λυκείου, διότι είναι από τη σχολή πολέμου όταν φοιτούσα εδω στη Θεσσαλονίκη παλαιότερα. Επιτρέψτε μου μία μικρή παρατήρηση για τον μεταξά. στη κάρτα για τη δικτατορία του, κάπου γράφετε εκ παραδρομής ότι "θεωρεί" ότι είμαστε συνεχιστές των αρχαίων ελλήνων και του βυζαντίου. νομίζω ότι πρέπει να αλλάξουμε τη λέξη "θεωρεί" με τη λέξη "Υπενθυμίζει συνεχώς στους έλληνες",διότι όντως όπως και σεις πιστεύετε, είμαστε απόγονοι των αρχαίων και βυζαντίου. ΥΓ Ωραίο το αφιέρωμα για το μακεδονικό αγώνα. Έχω πολλά επετειακά από τη διακλαδική σχολή πολέμου, μάλλον είναι για μεγαλύτερους αλλά όπως βλέπω με την εμπειρία σας με λίγη προσαρμογή θα τα φτιάξετε για τα σχολιά. Θα τα γράψω σε cd και θα βρω τροπο να τα παρετε. Για τον ΑΣΤΑΚΟ με τα παρκαρίσματα έχεις απόλυτο δίκιο. το ίδιο συμβαινει και φυτειες και γενικά παντού. Το ίδιο και δω ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ. Θα τα θέσει η ευθυμία η σύζυγός μου στο συμβούλιο. Της το πρότεινε αφού ειδε το δημοσίευμά σας ο κ Κουβέλης με σχόλιό του στη ξηρομερο news για το έμβλημα και τις άλλες προτάσεις. Σας χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ειλικρινά ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Στο Δημοτικό Σχολείο του Αστακού "ανακαλύψαμε την Αμερική" όταν αγοράσαμε ηλεκτρονικό προβολέα διαφανειών και μπορέσαμε επιτέλους να δημιουργήσουμε με τη χρήση των πολυμέσων μια όμορφη γιορτή-μάθημα ιστορίας. Ανάλογο υλικό υπάρχει και για την 25η Μαρτίου αλλά και για το Πολυτεχνείο. Αν ανατρέξετε στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση http://dimotikoastakou.blogspot.com/ θα ανακαλύψετε ότι το σχολείο μας τιμά σε ετήσια βάση τη μνήμη των θυμάτων της Ποντιακής Γενοκτονίας ενώ έχουμε διοργανώσει εκδήλωση και για το Μακεδονικό Αγώνα. Πιστεύω ότι με τη βοήθεια των συναδέλφων και την αρωγή του Δήμου θα καταφέρουμε να καταρτίσουμε κι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα αφορά την ιστορία του τόπου (Αρχαίος Αστακός, βυζαντινό Δραγαμέστο, στρτατόπεδα Πετρόμπεη-Καραϊσκάκη-Τσωρτς, σύγχρονη εξέλιξη οικισμού, παράδοση, λαογραφική καταγραφή) έτσι ώστε η προσφορά μας στην κοινωνία να είναι άμεση.
    Πρέπει να σας πληροφορήσω ότι αυτή τη στιγμή μια μικρή ομάδα αποτελούμενη από τρεις δασκάλες και τέσσερις μαθητές βρίσκεται στην ιταλική νήσο Έλβα, εκπροσωπώντας τον Αστακό και την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius. Ανάλογη επίσκεψη και φιλοξενία Ιταλών, Αυστριακών, Άγγλων και Νορβηγών μαθητών θα πραγματοποιηθεί και εδώ στον Αστακό. Όπως καταλαβαίνετε, όλοι αγωνιούμε για την εικόνα που θα παρουσιάσει ο τόπος μας και οι εγκαταστάσεις του σχολείου μας που δυστυχώς παραμένουν ανεπαρκείς για να στεγάσουν σύγχρονο διδακτήριο.
    Ζητώ συγγνώμη για το μακροσκελές του μηνύματος αλλά προσπαθώ μέσω υμών να ενημερώσω και την κυρία Κολοβού.
    Το υλικό σας μπορεί να αποβεί πολύ χρήσιμο, όχι μόνο σε μένα προσωπικά ως ιστορικό, αλλά και στα σχολειά μας. Το Γυμνάσιο και το Λύκειο μπορεί να τα χρησιμοποιήσει ενδεχομένως αυτούσια και εμείς να τα τροποποιήσουμε κατάλληλα έστι ώστε να είναι κατανοητά από τους μαθητές μας.
    Ευχαριστώ πολύ για την υπομονή σας

    Υ.Γ.: Ο Ιωάννης Μεταξάς υπενθύμισε στους Νεοέλληνες την πολιτιστική και πολιτισμική τους κληρονομιά, προσπαθώντας υπό το δικό του ιδεολογικό πλαίσιο (το φασισμό, τον οποίο προσωπικά καταδικάζω) να ωθήσει τον Έλληνα στη δημιουργία. Είτε υπό φασισμό, είτε υπό δημοκρατία, ο Νεοέλληνας όχι μόνο δε δημιούργησε κάτι νέο ώστε να αποδείξει ότι είναι άξιος του ονόματός του, αλλά και αυτό το κρατίδιο στο οποίο ζει, το έχει φέρει πλέον στα όριά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνώ απόλυτα για το υστερόγραφο, αγαπητέ βασίλη Ζαγκότα. Πρέπει όμως να πολεμήσουμε ''εμείς'' οι ολίγοι,να αναγεννηθεί το εθνικό, πνευματικό γονιδιακό υπόστρωμα του Ελληνισμού, ενάντια στην εντέχνως υφέρπουσα κατευθυνόμενη προσπάθεια του εθνομηδενισμού, μέσα στα μικρά και μεγάλα σχολειά μας.Εύχομαι και το πιστεύω ότι θα συνεχίσετε να υπερκελίζετε την πνευματική μετριότητα που μας περιβάλλει για να μαθετε στα Ελληνόπουλα γράμματα Ελληνικής Παιδείας, για να ξαναδούμε ''αρχαίους'' Ελύτηδες και Σεφέρηδες. χ. Κολοβός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΠΛΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ ωραία δουλειά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εξαιρετική δουλειά. Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή