26 Αυγ 2016

Δάσκαλοι με βαθμό κοντά στη βάση. Ε, και;

Η ανακοίνωση των βάσεων των πανελληνίων εξετάσεων επιφύλαξε μεγάλη πτώση στα παιδαγωγικά τμήματα, επειδή οι υποψήφιοι δεν τα επέλεξαν και στράφηκαν σε άλλα πεδία. Παράλληλα, ξεκίνησε μια ολόκληρη συζήτηση σχετικά με το τι είδους δάσκαλοι θα είναι όλοι αυτοί που μπήκαν στα ΠΤΔΕ με βαθμό κοντά στη βάση.
Αυτό που πρέπει να παρατηρήσω αρχικά, είναι ότι η άποψη περί μη αποκατάστασης είναι στρεβλή. Σε μια περίοδο που αμφισβητείται έντονα η μονιμότητα των ήδη υπαρχόντων διορισμένων εκπαιδευτικών, δάσκαλοι με πτυχία του 2008 (τουλάχιστον) δουλεύουν συνεχόμενες χρονιές ως αναπληρωτές. Επιπρόσθετα, έχει ήδη εξαγγελθεί διαγωνισμός μέσα στην επόμενη διετία, ο οποίος θεωρώ ότι θα πάει λίγο αργότερα. Επομένως, η αποκατάσταση είναι σχετική και πάντως τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα απ' ότι σε άλλους κλάδους.
Επιπλέον, θα μου επιτρέψετε να αμφισβητήσω την άποψη ότι οι εισαχθέντες του 12 και του 13 δεν θα είναι καλοί δάσκαλοι. Για να γίνεις δάσκαλος, πρέπει να το θέλεις. Πρέπει να θέλεις να βοηθήσεις τα παιδιά, να έχεις φλόγα, ανησυχίες, αγωνίες, να βρίσκεσαι σε εγρήγορση. Τα οποία δεν σημαίνει ότι διαθέτεις αν είσαι μαθητής του 17 ή του 18. Άλλωστε, αυτό που έχει σημασία είναι το πώς θα βγεις από το ΠΤΔΕ και όχι το πώς θα μπεις.
Εύχομαι στους νέους εκκολαπτόμενους συναδέλφους καλή φοιτητική ζωή με τη συμβουλή να έχουν πάντα στο νου τους ότι διδασκαλία σημαίνει να μπορώ να κάνω τους μαθητές μου να βλέπουν πίσω από τους τοίχους και αυτό δεν το πετυυχαίνει κανείς μόνο ακολουθώντας ένα πρόγραμμα σπουδών. Το πετυχαίνει με τη φλόγα που καίει μέσα του, η οποία δεν δίνει πανελλαδικές και δεν παίρνει ποτέ βαθμό.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου