14 Μαρ 2011

Ανεμομαζώματα-διαβολοσκορπίσματα

Με διαφορετικά συναισθήματα υποδέχεται ο Δήμος Ξηρομέρου τον εκπαιδευτικό "Καλλικράτη". Οι Φυτείες είναι ένα καζάνι που βράζει, καθώς η πολιτική ηγεσία αγνόησε τόσο τη γνώμη του Δήμου όσο και τις διαμαρτυρίες των μαθητών για την κατάργηση των λυκειακών τάξεων. Θυμίζω ότι οι μαθητές εδώ και πολύ καιρό αγωνίστηκαν με κάθε τρόπο και μέσο για τη διατήρηση του σχολείου τους ενώ ο Δήμος Ξηρομέρου απάντησε αρνητικά στην επικείμενη κατάργηση τόσο για τις Φυτείες όσο για την Παλαιομάνινα. Δικαίως διαμαρτύρονται οι Φυτείες που θα δουν πλέον τα παιδιά άνω των 15 που θέλουν να πάρουν απολυτήριο και να σπουδάσουν, να "ξενιτεύονται" σε γειτονικό σχολείο. Κι αν μάλιστα μεταφερθούν στην Κατούνα, θα πηγαίνουν σε σχολείο άλλου Δήμου.
Για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση ακούγαμε σημεία και περιμέναμε τέρατα: ότι θα καταργηθούν όλα τα μονοθέσια και διθέσια, ότι θα συγχωνευτούν μεγάλα σχολεία, ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών, κλπ. Τελικά τίποτα από αυτά δεν έγινε. Το κλείσιμο του Προδρόμου ήταν τυπικό (δεν λειτουργεί καν φέτος) ενώ ο υποβιβασμός του Μύτικα συζητιέται 2-3 χρόνια τώρα. Τώρα, γιατί η Μαχαιρά πάει Καραϊσκάκη, δεν ξέρω. Εμένα μου φαίνεται λογικό να πάει Μπαμπίνη ή Χρυσοβίτσα. Στη Χρυσοβίτσα υπάρχει σχολείο πολύ κοντά στο χωριό τους, το οποίο όμως τώρα θα προσπερνούν κάθε πρωί, για να φοιτήσουν μακρύτερα.
Τι προσδοκά ο εκπαιδευτικός "Καλλικράτης"; Λεφτά και μόνο λεφτά και κανένα απολύτως παιδαγωγικό αποτέλεσμα. Όταν επικαλείσαι παιδαγωγικούς λόγους για να κλείσεις τα ολιγοθέσια σχολεία τα κλείνεις όλα και δε φοβάσαι το πολιτικό κόστος. Αλλιώς βγαίνεις και λες καθαρά και ξάστερα ότι ο σκοπός είναι το οικονομικό όφελος και παρατάς τις μπούρδες περί παιδαγωγικής γιατί απλούστατα αυτοί που γνωρίζουν τα περί εκπαιδεύσεως γελούν μέχρι δακρύων. Δηλαδή είναι παιδαγωγικά απαράδεκτη η ύπαρξη μονοθέσιων σχολείων (άρα τα καταργούμε) αλλά αποδεκτή η ύπαρξη διθέσιων; Και με ποια λογική καταργείς ένα διθέσιο για να το ενσωματώσεις σε ένα άλλο διθέσιο; Ποιά είναι η παιδαγωγική του αξιοποίηση; 
Στους αριθμούς τώρα: οι θέσεις που εξοικονομούνται είναι πολλές (πάνω από 1500) και σε αυτές πρέπει να προστεθούν και γύρω στις 700 από την κατάργηση της μετεκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, με εγκύκλιό του, το ΥΠΔΒΜΘ, κατέστησε σαφές ότι ο αριθμός των μαθητών για τα μεν Δημοτικά είναι το ανώτατο 25 και για Γυμνάσια-Λύκεια 28 (Δείτε την εδώ). 
Φήμες υπάρχουν όμως και για το κλείσιμο των Γραφείων Εκπαίδευσης. Στην Αιτωλοακαρνανία υπάρχουν αυτή τη στιγμή 7 (επτά) γραφεία εκπαίδευσης, δηλαδή επτά "δοτοί" προϊστάμενοι. Με την κατάργηση των Γραφείων οι αρμοδιότητες περνούν στη Διεύθυνση και οι θέσεις αυτές καταργούνται. Θεωρώ ότι δεν θα κλάψει κανείς.
Ποιο είναι τώρα το στοίχημα για το Δήμο Ξηρομέρου; Ο εκπαιδευτικός χάρτης είναι γνωστός πλέον και οι υπηρεσίες του Δήμου μπορούν να διαπιστώσουν την πορεία του πληθυσμού. Το Δημοτικό Σχολείο Αστακού αργά ή γρήγορα θα ξαναγίνει 12θέσιο όπως πριν μια τετραετία. Χρειάζεται εγκαταστάσεις αξιόπιστες και όχι ερείπια. Χρειάζεται να είναι πρώτη προτεραιότητα στις δημοτικές καλένδες και όχι να ιεραρχείται ως έργο του "θα". Ταυτόχρονα, η χρηματοδότηση των σχολείων πρέπει να αυξηθεί κατακόρυφα και οι σχολικές επιτροπές να ξεφεσώσουν τους επαγγελματίες. Σημειωτέον ότι οι τελευταίες καταργούνται και -επιτέλους- κάθε σχολείο θα μπορεί να διαχειρίζεται μόνο του τα χρήματά του. Τέλος, ο τρόπος μετακίνησης των μαθητών πρέπει να μελετηθεί από το Δήμο μας. Προσωπικά θεωρώ ότι χρειαζόμαστε ένα πούλμαν που να εκτελεί τις μεταφορές των μαθητών, να διατίθεται για τις εκδρομές τους και να παραχωρείται στα αθλητικά μας σωματεία.
Το τοπίο στην εκπαίδευση φέρεται να είναι ακόμη ομιχλώδες και πολύ φοβάμαι ότι θα χαθούμε κι εμείς σαν τους Κηπουρούς του Βασιλιά (έτσι κύριε Αρβανίτη;). Ο ουσιαστικός "Καλλικράτης" δεν έγινε ακόμη και δεν πιστεύω ότι θα γίνει  ποτέ. Αφορά βεβαίως την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τα Τμήματα τύπου Καραγκιοζοπαικτικής και Ηλιοθεραπείας που άνοιξαν σε κάθε γωνιά της χώρας, αποτέλεσμα δήθεν αποκέντρωσης και στην ουσία έρμαια στις διαθέσεις Βλαχοδήμαρχων και Μαυρογιαλούρων. Τα είχα γράψει αυτά και παλαιότερα. Τα πληρώνουμε κάθε χρόνο όπως και τόσα άλλα -ντεμέκ- βερεσέδια.
Πάντως κάτι στο βάθος του μυαλού μου λέει ότι αυτός ο "Καλλικράτης" στην εκπαίδευση ήταν το plan B. Το plan A έμεινε στο συρτάρι και θα είχε προκριθεί εάν δεν "πετυχαίναμε" την επιμήκυνση του δανεισμού. Όλα τα σκέφτονται μπρε αυτοί...

1 σχόλιο:

  1. Αγαπητέ Βασίλη συμφωνώ σχεδόν σε όλα όσα γράφεις. Μερικά απο αυτά μπορούν να γίνουν άμεσα, όπως το λεωφορείο, το θέμα του νέου δημοτικού σχολείου του
    Αστακού έχει ήδη καθοριστεί ως προτεραιότητα στο σχεδιαζμενο επιχειρησιακό πρόγραμμα του δήμου. Οι γραφειοκρατικές αγγυλώσεις είναι πολλές, όμως πιστεύω ότι με δυνατή προσπάθεια θα καταφερουμε να το προχωρήσουμε. Η πρόσκληση ισχύει, να τα πούμε από κοντα στο Δημαρχείο, απο Δευτέρα θα ειμαι καθημερινά εκεί, η άδεια πατρότητας τελείωσε, οπότε θα χαρώ πολύ! Θερμοι χαιρετισμοί απο τη Φιλιππούπολη.
    Δημήτρης Αβανίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή